Foto Pro

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  

O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Organizarea unei campanii foto de moda

Campaniile foto sunt un instrument de promovare publicitara destinate a-l ajuta pe client in a-si atinge tinta. Aceasta presupune existenta unui impact vizual puternic, prin fapul ca publicul tinta se poate regasi ca personaj al imaginii (statut, stil de viata, etc). Pentru atingerea scopului, trebuie urmat un algoritm in desfasurare a campaniilor foto publicitare.


1.Alegerea unui scenariu
Scenariul se alcatuieste de comun acord cu clientul si are ca scop realizarea unei prezentari unitare a produsului promovat.
Exista doua directii de urmat pentru promovarea publicitara:
- una clasica, adresata clientilor care au deja definita un corporate design bine stabilit, o linie de prezentare urmata de mai mult timp, cu care s-au consacrat si care ii defineste.
- alta agresiva vizual, destinata in principal clientilor noi pe piata, dornici de afirmare, sau pentru cei ce doresc un rebranding.
In final trebie sa se ajunga la un acord cu beneficiarul in privinta directiei de urmat si in limita bugetului alocat.


2. Alegerea unui model (modele) si a obiectelor necesare scenografiei
Acestea se fac in functie de target, varsta, rasa, status social de reprezentat, dar si in functie de buget.
La organizarea casting-ului trebuie sa fie prezenti beneficiarul, fotograful, stilistul, astfel incat sa se asigure ajungerea la un consens in privinta modelului(lor) alese.



dan_comaniciu_01.jpg


3. Alegerea locatiilor
Se face in functie de tema campaniei si de stilul ales (sport, clasic, natural, etc.). La toate aceste locatii trebuie avute in vedere si alternative de interior, pentru cazul in care vremea nu este favorabila.



dan_comaniciu_04.jpg


Art-director-ul impreuna cu fotograful trebuie sa gaseasca modalitatea de a adapta scenariul la locatia aleasa (pozitii, atitudini ale modelului, dar si scheme de iluminat pentru interioare). In general folosirea aparatului foto digital acorda o libertate mai mare, datorita posibilitatii de vizualizare imediata a fotografiei. De aceea schimbarile in shemele de iluminare, de exemplu, sunt mai usor de efectuat.



dan_comaniciu_02.jpg


4. Test shooting-ul si alegerea recuzitei
Se fac probe de haine, machiaj, hair styling si accesorii vestimentare. Daca totul decurge bine, se poate trece la faza urmatoare...



dan_comaniciu_03.jpg


5. Alcatuirea devizului si planificarea sedintelor foto pe zile.
Devizul este un calcul estimativ al costului campaniei, care implica:
- costurile serviciilor (fotograf, machiaj, hair-styling, etc),
- costurile locatiilor (cazari) si deplasarilor,
- costurile recuzitei si accesoriilor in cazul in care nu sunt furnizate de catre client,
- costuri ale protocolului.


Planificarea sedintelor foto
In primul rand se alege o locatie, maxim doua, pentru fiecare zi, dar si vestimentatia folosita in fiecare locatia in parte. O solutie buna, in cazul in care este necesara parcurgerea unor distante mari intre locatii, este folosirea unui microbuz. Aceasta asigura transportul recuzitei, a echipamentelor foto si a intregii echipe.


6. Pregatirea echipamentelor foto
Aceasta etapa implica verificarea echipamentelor foto, rezervei de acumulatori, prezenta tuturor accesoriilor necesare, dar si altele precum: confirmarea rezervarilor de cazare, asigurarea disponibilitatilor locatiilor, verificarea starii vremii, etc. Nu trebuie sa lipseasca deasemenea trusele de machiaj, masina de calcat si altele.



dan_comaniciu_06.jpg


7. Impartirea cat mai eficienta a sarcinilor
Acest pas implica utilizarea la maxim a timpului disponibil. Este de preferat ca urmatoarea tinuta folosita sa fie pregatita in timpul folosirii celei anterioare; de aceea este foarte importanta comunicarea permanenta intre membrii echipei. Se cauta rezolvarea in acelasi timp a doua probleme, cum ar fi machiajul cu amplasarea luminilor si efectuarea probelor de lumina.
Luminile vor fi aranjate in functie de scopul urmarit. De exemplu, pentru fotografia de mai jos s-au folosit 2 blitzuri Canon Speedlite 580EX, montate pe umbrele albe (prin transparenta) si comandate cu Canon Speedlite Transmitter ST-E2 E-TTL(II); declansarea blitzurilor a fost setata pe second curtain sincron.



dan_comaniciu_00.jpg


Pentru urmatoarea imagine s-au folosit doua blitzuri de studio Excella de 1000 w/s fiecare, acestea fiind dotate cu doua soft boxuri (60x60, respectiv 80x120 cm); blitzurile s-au folosit la putere maxima pentru a ascunde tribunele de pe patinoar.



dan_comaniciu_09.jpg


Pentru masurarea luminii blitzurilor s-a folosit exponometru Sekonic L-358.


8. Selectarea preliminara a imaginilor
Efectuata de catre fotograf si art-director, sortarea finala a fotografiilor o face beneficiarul.



dan_comaniciu_08.jpg


9. Pre-press, DTP si pregatirea layout-ului
In aceasta etapa se controleza: tonalitatea pielii, conturarea obiectelor promovate prin aplicarea filtrelor necesare , curatarea imaginilor.
Se printeaza si proof-uri pentru verificarea in CMYK a culorii.


Realizarea de imagini spectaculoase nu este datorata in exclusivitate fotografului, ci este rezultatul colaborarii unei intregi echipe de profesionisti.



Ing. Dan Comaniciu
Web: www.shots.ro


Bookmark and Share

Comentarii:

liviu toma - 16 Jul 2007, ora 09:20
bine descris. dar mai trebuie spus ca mai sint si alte lucruri nescrise aici si cu care m-am lovit eu insumi de-a lungul anilor. transpiratie.nervi. lucrul in aglomeratie mai ales in orase pe strada. modele care ba vin ba nu vin. beneficiari care schimba in ultima juma de ora tot planul. soft-boxuri care se ard . generatoare care cad - am avut pana si pana prostului de 2 ori. masini care se strica,masini in minus, echipamente pe care nu le ai si le soliciti la inchiriat si nu mai vin. si aproape de final esti intrebat : dar ati si filmat un pic nu-i asa ? filmat ? pai a zis cineva de chestia asta ? si dai si suna pe cutarica sa o trimita pe nevasta de acasa se ia citeva cadre cu camere de mina. etc plus de asta costurile NICIODATA DAR ABSOLUT NICIODATA NU SINT CELE PLANIFICATE. si la sfirsitul campaniei capac la toate primesti o privire angelica de la beneficiar : CUM DOMNU' LIVIU 27.000 DE EURO ? ATIT DE MULT ? PENTRU .... etc etc si urmeaza lamentari penibile. explicatiile date de tine cu tensiunea 16 cu 9 intr-o rulota in care te siciie mustele despre cum si cu cit au crescut chelutielile ca urmare a schimabrile de program etc. dar este si frumos.in primul rind se mai iese din bucuresti . uneori. manechini barbati sint mai buni dar solicitarile sint mai rare. fetele sint capricioase obosesc repede si vor mereu ba apa, ba suc, ba o cafea, ba umbra, ba... etc. eu niciodata nu am participat la casting. de regula clientul vine cu figurantii lui, deja alesi de el sau de altii (prin alte firme adica). apoi urmeza munca de dupa. cind te enervezi de data asta pe tine. realizezi ca era mai bine asa sau asa si te intrebi cum ai putut sa fii atit de prost de nu ti-a venit pe teren ideea. si cu un gust amar (al lucrului neimplinit) mergi mai departe cu prelucrarea cu ce ai.si nu cu ce ai fi vrut sa ai. rar insa acel 1 % de inspiratie care te duc la niste poze bestiale este apreciat. clientii obisnuiti chiar si cei mari cu departamente si oameni special alocati nu fac diferenta intre o poza buna si o poza super - bestiala. dar pe ansamblu este interesant . liviu

Dan Comaniciu - 16 Jul 2007, ora 10:05
intradevar, sunt deacord cu cele de mai sus, nimeni nu a spus ca e usor... cat depre echipamente am preferat ca le achizitionez dacat sa platesc pt 5 zile de campanie 1/2 din pretul acestora...Cat depre buget ne-am incadrat, atat timp cat clientul sa tinut de plan (au fost si dati in care sa dublat ce e drept) dar numai ca urmare a modificarilor cerute de client care nu au fost planificate. Cea mai mare problema cu care ne-am lovit a fost profesionaliatea si maturitatea modelelor din tara si a agentiile acestora. Munca de dupa campanie mi se pare cea mai solicitanta, mai ales cand clientul nu alege nici 10% din imaginile propuse de tine si de agentie. Dupa care in cel mai nefericit caz cere imaginile brute si incepe sa alega de acolo...... si asta e inceputul sfarsitului

Dan Comaniciu - 16 Jul 2007, ora 10:10
intradevar, sunt deacord cu cele de mai sus, nimeni nu a spus ca e usor... cat depre echipamente am preferat ca le achizitionez dacat sa platesc pt 5 zile de campanie 1/2 din pretul acestora...Cat depre buget ne-am incadrat, atat timp cat clientul sa tinut de plan (au fost si dati in care sa dublat ce e drept) dar numai ca urmare a modificarilor cerute de client care nu au fost planificate. Cea mai mare problema cu care ne-am lovit a fost profesionaliatea si maturitatea modelelor din tara si a agentiile acestora. Munca de dupa campanie mi se pare cea mai solicitanta, mai ales cand clientul nu alege nici 10% din imaginile propuse de tine si de agentie. Dupa care in cel mai nefericit caz cere imaginile brute si incepe sa alega de acolo...... si asta e inceputul sfarsitului

vitega mihai - 16 Jul 2007, ora 11:26
Nu sunt nici pe departe un cunoscator, dar vreau sa stiu daca nu e vorba de o greseala de tipar: 27.000 de euro sau 2.700 de euro? E vorba de o singura campanie sau de o colaborare mai lunga?

Dan Comaniciu - 16 Jul 2007, ora 11:47
Nu e o gresela o campanie foto cu buget mediu ajunge intre 20.000 - 50.000 de euro mai ales daca sa desfasora inafara tarii unde pleca o echipa de 4-10 oameni care trebuie cazati….. si in plus platiti un model prin agentie ia intre 250-800euro/zi in tara (contract direct 100-300euro ziua) , un model cunoscut din afara tarii incepe de la 1.500euro/zi. Make-up 150-300 euro / zi , stilist….. ca sa nu discutam cat ia un artdirector bun

liviu toma - 16 Jul 2007, ora 11:47
cum 2.700 de euro ? pai sa te deplasezi 3 zile 9 oameni sa zicem - pai numai benzina si mincarea costa 1.000 de euro. am avut si oferte mai mari inclusiv in grecia. dar si de 5.000 de euro. am mai spus mai demult odata aici. nu sint cel mai bun fotograf de la noi dar sigur unul dintre cei mai scumpi liviu.

Dan Comaniciu - 16 Jul 2007, ora 12:12
Nu e o gresela o campanie foto cu buget mediu ajunge intre 20.000 - 50.000 de euro mai ales daca sa desfasora inafara tarii unde pleca o echipa de 4-10 oameni care trebuie cazati….. si in plus platiti un model prin agentie ia intre 250-800euro/zi in tara (contract direct 100-300euro ziua) , un model cunoscut din afara tarii incepe de la 1.500euro/zi. Make-up 150-300 euro / zi , stilist….. ca sa nu discutam cat ia un artdirector bun

Dan Comaniciu - 16 Jul 2007, ora 12:13
Nu e o gresela o campanie foto cu buget mediu ajunge intre 20.000 - 50.000 de euro mai ales daca sa desfasora inafara tarii unde pleca o echipa de 4-10 oameni care trebuie cazati….. si in plus platiti un model prin agentie ia intre 250-800euro/zi in tara (contract direct 100-300euro ziua) , un model cunoscut din afara tarii incepe de la 1.500euro/zi. Make-up 150-300 euro / zi , stilist….. ca sa nu discutam cat ia un artdirector bun

Dan Comaniciu - 16 Jul 2007, ora 12:18
Nu e o gresela o campanie foto cu buget mediu ajunge intre 20.000 - 50.000 de euro mai ales daca sa desfasora inafara tarii unde pleca o echipa de 4-10 oameni care trebuie cazati….. si in plus platiti un model prin agentie ia intre 250-800euro/zi in tara (contract direct 100-300euro ziua) , un model cunoscut din afara tarii incepe de la 1.500euro/zi. Make-up 150-300 euro / zi , stilist….. ca sa nu discutam cat ia un artdirector bun

Axinte Eugen - 18 Jul 2007, ora 10:25
Foarte util articolul, foarte fain domeniul... Creatia si idealul perfectiunii daca sunt dublate de oameni profesionisti si competenti vor face tot timpul treaba buna. Ce sa zic decat... Dan, tine-o tot asa!

Christian M - 20 Jul 2007, ora 13:26
La partea teoretica stam bine se pare.!!!!La practica mai avem insa multe de invatat,Modestia ar fi primul dintre ele!!!

Dan Comaniciu - 20 Jul 2007, ora 18:18
Imi pare rau daca ceea ce am spus eu va ofensat Christian M. Am incercat sa scriu un articol care sa ajute orice fotograf in organizarea unei sedinte (campani) foto, cu cunostintele care le-am acumulat. Cat despre partea practica sunt convins ca mai am multe de invatat si ca sunt fotografii mult mai pregatiti decat mine. De cele mai multe ori esti fortat de imprejuarari sa fotografiezi cum si ce vrea clientul, rezultatul campaniei nefiind intotdeauna cel dorit de fotograf . Cat despre comentariile domnului liviu toma, sunt parerile lui personale nu il cunosc si nu am vazut lucrarile lui.

vasile gheorghe - 25 Jul 2007, ora 13:00
Fratilor fotografi! Bucurati-va ca aveti de lucru. Descrierile pe care le faceti, dle Comaniciu si dle Liviu ma lasa rece. Si eu sunt un fotograf, unul oarecare, dar sa incepeti a "descrie" martiriul muncii de fotograf, zau, nu tine de public ci de nuantele muncii platite...Cine e seful? Cine plateste si accepta "nervozitatile" profesionale ale unui amarat de fotograf (un fel de a cincea roata la car...). O fi si altcumva?

vasile gheorghe - 25 Jul 2007, ora 13:04
Si intr-o alta ordine de idei, felicitari dle ing. Comaniciu, nu pentru fotografiile prezentate ci pentru posibilitatea de a intelege si noi rolul fotografului intr-o campanie / sedinta foto.

liviu toma - 31 Jul 2007, ora 00:52
mai draga vasile gheorghe !!! uite mata cum sta treaba !!! daca te iau si te pun in locul meu asa brusc in timpul unei astfel de sedinte foto (cu ABSOLUT TOT GATA PREGATIT - doar sa apesi pe buton) apoi afla mata ca vei face poze reusite pina in plopi. repet : diferenta intr-o o poza oarecare si o poze comerciala de exceptie e data de fotograful ala amarit si tine exclusiv de : - pasiune , spirit de observatie, experienta si imaginatie. si de ce nu si de aparatura (logistica). de aia vedem tot felul de reclame idioate /confuze / aglomerate/ fara mesaj etc pt ca sint facute de tot soiul de fotografi / cameramani / regizori ageamii. si mai afla mata nenicule ca e bataie pe o firma buna . eu am refuzat deseori contracte de rahat - ori prost platite , ori venite de la firme in care tot felul de putoi de 25 de ani de la "MARKETING" isi inchipuiau ca dupa ce au citit ei ce au citit la facultatea aia particulara de 3 parale pe care tocmai au absolvito vor deveni destepti peste noapte. cam asa stau lucrurile. e greu de intrat in bransa asa de teleleu pt ca : - trebuie bani, experienta in lucrul cu aparatura (si unde o capeti mata aaa?), relatii cit cuprinde (recomandari dupa aia), rezistenta la oboseala, si TALENT bre nene talent cit cuprinde . capisci ? liviu.

Ionutza Popescu - 31 Jul 2007, ora 07:23
"lauda-te gura ca-ti dau muratura" cam asa e si cu articolul asta :-)

Aura Lebedov - 08 Aug 2007, ora 21:47
Mi-a placut foarte mult ceea ce am gasit aici in documentarul asta! De mult cautam asa ceva sa citesc si v-am gasit din intamplare in seara asta, stand la munca ( lucrez ca si receptionera intr-un hotel de 4 stele din timisoara). Problema mea e alta( nu stiu dc imi va raspunde cineva sau daca am facut bine ca am scris asta aici dar totus eu incerc), eu imi doresc foarte mult sa pozez, sa particip la un astfel de eveniment; sa nu ma intelegeti gresit nu vreau neaparat sa pozez pentru o revista sau pentru a aparea undeva, nu vreau sa devin vreo vedeta, vreau asta pentyru mine, imi doresc foarte mult acest lucru; sunt foarte fotogenica ( cel putin asa mi-a spus lumea din jurul meu), nu sunt vreo frumusete extraordinara dar totusi cred ca sunt speciala si am ceva aparte care se potriveste cu aparatul foto . Dc cineva poate sa imi ofere informatii despre cum imi pot indeplini dorinta va rog sa imi scrieti pe adresa mea de mail lebedov_cristinaaura@yahoo.com. Va multumesc si inca o data va felicit pentru tot ce ati scris, eu una sunt fascinata de acesta lume a fotografiilor!! E posibil sa mi se traga din familie, deoarece tatal meu a fost un fotograf foarte bun si pasionat, dar din pacate nu mai e, a plecat dintre noi din cauza unui accident. Va multumesc inca o data si sper sa mai gasesc articole asa de interesante!!

vasile gheorghe - 14 Oct 2007, ora 22:06
Dle Liviu Toma, Abia acum am rasfoit cele notate de domnia-ta. Dupa cum ai scris, stimabile, nu faci multe parale...Sau poate esti ofensat de meseria dumitale, ca profesie nu pare a fi... Am cam fotografiat cate ceva in ultimii 25 de ani, dar de asa "stimabil", adica tampit n-am dat! Intelegi matale ce vrei. Iar de talent, mai incape, de diplomatie ce sa mai zic, mai bine las-o balta. Oi fi un mitic de Bucuresti...

Calin-Stefan Ragalie - 15 Oct 2007, ora 00:07
Domnule Vasile Gheorghe, va rugam sa utilizati un vocabular din zona decenta!

Dan R - 30 Aug 2008, ora 23:43
Domnu' Liviu, Io sunt un biet "pozar de nunti" cum le ziceti dumneavoastra, plin de dispret, de pe cele mai inalte culmi ale creatiei. Accidental cautam ceva pe f 64 si v-am observat comentariile lipste de profesionalism, imaginatie, fundament tehnic si de ce sa n-o spunem...bun simt. Asa am ajuns sa va caut lucrarile pe internet. Dar... putine genii sunt atat de modeste ca dumneavoastra. Nu aveti nici macar un blog propriu! Cu stima, Dan R

ADRIAN R - 02 Oct 2008, ora 22:37
Salut tuturor! Mai nea Vasile,ia defineste-mi si mie "talentul"?! Dane , eu zic ca e bun articolul tau. Nu lua in seama toti "carcotasii".Mi-a placut site-ul tau.

ion roman - 26 Jan 2009, ora 15:04
salut aparitia acestei teme profesioniste si-i felicit pe toti care o mai pot practica astazi. - dupa umila mea parere aici pot comenta pertinent foarte putini. - fotografia de reclama ( unde intra si aceasta ) a fost, este si va fi facuta BINE doar de putini "alesi " ceilalti trebuie sa accepte realitatea. - in ceeace priveste lauda si critica rautacioasa nu ar trbui sa fie luate in seama, ele sunt in general ale lingailor si ale nerealizatilor invidiosi, cine are cat de bun simt sa citeasca , sa-si inbunatateasca experienta si cu a altora, sa profite, chiar si de o "virgula ", venita de la alt coleg de breasla.( aici sunt de acord si cu cei care au comentat pertinent tema). - fratilor suntem foarte foarte putini care fotografiem cu adevarat haideti sa incercam sa fim de acord uni cu alti , pt. restul numai de bine si mai putina rautate ---- cu salutari sincere : un breslas impatimit

Augustin Teodosiu - 04 Feb 2009, ora 08:16
"breslasului impatimit" : arata-ne si noua munca ta, te implora fotografii din nordul tarii ;-)

sebastian - 04 Feb 2012, ora 13:16
Ce nu inteleg eu este de ce un fotograf trebuie sa se ocupe de atatea lucruri.Pentru toate astea exista agentii...Fotograful isi face treaba de fotograf si atat.

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Ancuta
   ieri, la ora 12:53
Izvorul luminii »
   de elerum
   acum 3 zile, la ora 09:34
Adobe CC »
   de Dorian
   acum 4 zile, la ora 14:14
Leica pregateste
ceva »

   de montecarlo
   acum 8 zile, la ora 20:05
Sony pregateste
ceva »

   de Dorian
   acum 8 zile, la ora 11:40

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127226 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate