Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  

O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Seturile Regizate ale Naturii - Proiectul Macro cu Lumina Artificiala

 

Articolul acesta prezinta o parte importanta a lucrarilor mele, ce cuprinde anii 2007 - 2009, care se ocupa cu fotografia de seturi regizate macro si de marime medie si cu gasirea de noi metode de a imbunatati ceea ce natura a lasat deja intre noi si de a intelege cum se poate da un sens particular si o energie anume unor obiecte sau aranjamente.
Proiectul Macro cu Lumina Artificiala reprezinta o cautare personala inspre a obtine rezultate clare si lipsite de zgomot de imagine, folosind diferite tehnici de iluminare. A fost dezvoltat in mai multe ramuri de sub-proiecte care au fiecare caracteristici particulare ca tehnica de regizare, ce le diferentiaza.
Proprietatile constitutive principale ar fi atentia si inovatia, totul fiind permeat de o anumita viziune si atmosfera pe care autorul a dorit sa le imprime in imagini, si per ansamblu, multa rabdare, cautari, organizare si lucrat pe timp de noapte.

Toate imaginile din galeriile M.L.A. sunt realizate cu urmatoarea idee in minte: de a fi cat mai apropiate posibil de fotografia adevarata, realizata prin camera foto, chiar daca acum suntem in era digitala. Aceasta inseamna ca nu implica nici un fel de manipulare fotografica, toate obiectele si conditiile mediului sunt simulate si amplasate manual pe scena studioului.

 

Daniel_Munteanu_01.jpg

Indianul de Lemn - Doua Fete ale Monedei

 

Aproape toate retusurile realizate sunt ajustari tehnice obisnuite, realizate in postproductie in Photoshop - aproape toate imaginile sunt procesate din HDR si adaptate local - corectii de culoare, curbe, umbre, saturatie, putina reducere de zgomot in unele cazuri, un procent de clarificare al marginilor, toate aplicate mai mult sau mai putin, depinde de caz. Alte tehnici mai complicate sunt folosite la unele din imaginile cu Reflexie Polarizata sau Incandescenta, datorita unui mod de realizare mai complex, insa chiar si asa, nu implica foto manipulare. Unele urme de praf sau zgomot de imagine sunt eliminate si unele colturi sunt umplute cu negru.

 

Daniel_Munteanu_02.jpg

De la stanga la dreapta, in sensul acelor de ceas: Castelul de Cristal, Stelele Fixe, Oglinzi Gemene, Colt de Spatiu in Violet

 

Este nevoie de o rabdare colosala pentru unele dintre aranjamente, precum Pereche de Ochi sau Oul. De asemenea, gestionarea multor plante in acelasi timp este o provocare in sine. Totusi, consider ca o singura persoana poate sa dea viata la scene mai mari decat Vis de Vara, piesa din 7 bucati ce defineste sectiunea Spiritele Padurii. A fost o adevarata bucurie sa realizez acea lucrare. Inca imi amintesc insectele care ieseau din bucatile de lemn si de muschi aflate pe podeaua bucatariei.

 

Daniel_Munteanu_03.jpg

Pereche de ochi - Orele Albastre

Daniel_Munteanu_04.jpg

Usa Albastra - Placa Intreaga

 

Cu siguranta ca aranjamentele nu sunt realizate doar dupa regulile de partitionare a spatiului si dupa alte principii. Desi arta picturii japoneze si insufletirea cu energie a obiectului celui mai simplu si aparent lumesc este deschisa multor ani de studiu, in final tot ar trebui sa simti ca un obiect isi are casa intr-o zona sau un loc anume, sau ca anumite forme geometrice, chiar vizibile doar in termeni de compozitie, sunt aranjate in felul in care sunt din cauza unei semnificatii mai personale, chiar mitice.

Dupa aceasta prezentare generala urmeaza un mod mai poetic de prezentare a imaginilor si a lumilor care compun acest proiect de fotografie regizata:

 

Daniel_Munteanu_05.jpg

Oul

 

Steaua lui din mijloc, soarele, limita dinspre exterior, lustruind planetele intr-o eclipsa, geneza din galbenus, albusul unei mari browniene a dorintelor. Personajul ce sta in centrul a tot ce e viata, stand in fata a cat de putin stim noi despre moarte. Acest simbol sfideaza timpul, fiind propriu-i inceput si sfarsit, continind re-nasterea in prorpria lui denumire, transformarea perpetua dandu-i vitalitate, schimbandu-se necontenit evolueaza si astfel evita a inceta sa existe. Toate nuantele din inima lui sunt complementare, aripi poarta miscarea intotdeuna inspre zenit si poate semana cu un cerc sau un triunghi sau cu spirala miscatoare. Oul are poate semnificatia tuturor ratacirilor si cautarilor, si astfel toata magia aflata sau ne-aflata este acolo, asteptind sa erupa.

Minutes
"Minutes" este un termen care, tradus din limba engleza, poate defini un fel de mancare servit cel mai bine la inceputul unui festin intre prieteni, sau poate face referire la un construct al timpului conceput in mod artificial, pe care omul l-a asezat drep gardian si hot in fata vietii sale, care pe de alta parte este magica.

 

Daniel_Munteanu_06.jpg

De la stanga la dreapta, in sensul acelor de ceas: Arca Topita, Vestitorul Ploii de Amiaza, Nava Mama, Negru Auriu Verde

 

"Minutes" serveste ca o forma concentrata a unei expresii, o mica lume inghetata, delicata si fragila, a unei felii de timp, un manunchi de baza de stari si sentimente, continute in forma geometrica a scenei.

 

Daniel_Munteanu_07.jpg

Copacul din Muschi

 

Fiecare piesa a seriei Minutes are un mesaj inerent continut chiar in forma sa, o adancime clara si sobra, de negru complet, a spatiului cosmic, presarat din cand in cand cu stele-picaturi-de-apa. Cineva ar putea calatori de la singularitatea unui inel in spatiu, ce prinde zborul in limitele sale, cu o naveta antica sau cu o arca, inspre diferite micro-vecinatati, lumi de un aranjament mai simplu sau mai complex.

 

Daniel_Munteanu_08.jpg

Inel in Spatiu - Sora si Frate

 

Te-ai putea uita in albastrul si rosul din oglinzi, ai putea sa tintesti inspre cer prin personajele proaspetilor ghiocei si ai putea sa cresti reflexii pe dreapta si pe stanga copacului vietii. Un trecator ar putea sa priveasca fie cu ochi aurii fie cu ochi albastri, inspre un castle de cristal care creste sub cerul de seara, sa vada cum rasare Orionul si sa petreaca o noapte sub galaxiile albe sau sa fie redus la tacere uitandu-se la stelele de prima magnitudine care punctau bolta.

Lemn in Spatiu
Aproape toti calatorii, prinsi fara a fi constienti, au plecat. Coridoarele prafuite sunt distante si goale, doar ecouri au mai ramas in colturile cabinelor si de-a lungul tavanelor circulare si a locurilor de intrunire. Centrele de comanda sunt de mult muribunde si poate ca un ultim pasager clandestin a fost lasat sa viseze cu ochii deschisi la el in pat sau pe langa vreun dezolant acvariu de pesti. Inca mai sunt palide lumini ce scot in evidenta contururi, apa ce picura, vreo foaie de metal ce scartiie pe undeva, insa forfota vietii a plecat. Pe dinafara acestor lungi si corodate vehicule spatiale, cu coaja mancata constiincios de catre timp, nu exista decat absenta oricarui sunet, pe cand traiectoria lor alungita, curbata aproape nesfarsit, se desfasoara.

 

Daniel_Munteanu_09.jpg

 

Si de departe, se intrevad lemne cristalizate, conservate pentru totdeuna in rataciri infinite, iar de si mai de departe, sunt picaturi de apa miscandu-se incoace si incolo pe o patura cosmica. Stele infloresc in jurul lor si flutura vant stelar in semn de salut si umbre aspre vin si se joaca pe corpurile lor.

Castelul din Lemn
Mandria si incrancenarea mea ma imping inainte, sunt latrat de caini ce-au teama de lumina de pe frunte-mi, sunt atat de grabit incat ma tot impleticesc prin iarba inalta, plina de o sumedenie de flori salbatice si nu pot sa gasesc ceea ce caut.

 

Daniel_Munteanu_10.jpg

 

Am nevoie de petale rotunjite din floare violet-albastru mai deschis, pentru consistenta cerului castelului meu de lemn, am lasat soarele sa apuna cu prea putine flori in donjon. Toate florile mele sunt fragile, violetele de nuante alb-mov, micsandrele de un albastru-violet si de-un azuriu-si-galben, si, cel mai mult, reginele stele albastre, ce au nevoie de lumina si de caldura ce le-o furnizez eu in absenta soarelui, pentru a le pacali in a-si deschide fetele timide si ezitante. Albastrul lor este inima cerului albastru si apele intunecate in amestec si am nevoie de ele sa delimiteze si sa acopere linia de sus a boltei cerului.

Totusi, am reusit sa ajung la portile lui acasa, am carpit cerul care zacea pe podeaua camerei mele si am adus mult dorita culoare a vietii castelului ce se ridica in dreapta sorilor mei gemeni. Am ajuns chiar in ultimul moment, caci steaua portocalie tocmai apunea langa acesta.

 

Pentru comentarii, va rugam sa accesati aceasta pagina.

 

Bookmark and Share


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

R.I.P. Aperture »
   de Dorian
   acum 3 zile, la ora 08:21
Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Nikon
   acum 4 zile, la ora 10:55
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Avram
   acum 7 zile, la ora 21:09
Fashion match »
   de montecarlo
   acum 8 zile, la ora 09:17
Lytro »
   de Avram
   acum 8 zile, la ora 08:25

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127241 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate