Despre fotografie

Cauta in Foto-Magazin:
 


Aparitii editoriale


Expunerea
[click]  

Compozitia
[click]  

Lumina si iluminarea
[click]  


O varza fotogenica
[click]  

Bill Jay Confesiuni
fotografice
[click]  

 

 

Galeria fotografilor ieseni

In sala festiva a Primariei, sub tablourile vornicilor, in cadrul usii, un pasionat al camerei obscure, inhamat cu genti si aparate, asteapta sa-l priviti si sa va priveasca. Deloc intamplator, surprins in exercitiul functiunii, este cel mai complet si competent profesionist pe care Iasii l-au dat in ultimul deceniu: Adrian Cuba, fotoreporter al Agentiei Nationale "Rompres", detinator al unui portofoliu imagistic impresionant si autor al unor lucrari ce pot onora orice simeze, reviste sau competitii nationale.



galeria_fotografilor.jpg


Galeria fotografilor ieseni are in capul coloanei, asa cum se cuvine, veteranii domeniului. Din pacate, cativa s-au dus deja sa caute adevarata Lumina. Voi aminti vii si mortii laolalta, ca intr-un mini-dictionar. Subiectiv, desigur.
Multa vreme, filiala "Moldova", parte din Asociatia Artistilor Fotografi, a fost indrumata, cu rabdare si pasiune, de profesorul Mircea Oprisor. Cei care l-au cunoscut ii sunt datori pentru avizatele sfaturi si indelungile ore, oferite cu generozitate, in preajma lucrarilor ce ii erau supuse unei drepte judecati.
Prin anii '70, orasul nostru avea doi mari portretisti: David Isidor si Reghina Marcu-Sloim. Pe langa truda lor zilnica, la Studioul din "Piata Unirii", cei doi s-au evidentiat participand si la saloane fotografice nationale. De la ei a invatat buna "meserie", Petru Gemanaru, singurul iesean care detine o jinduita distinctie: datorita premiilor obtinute la concursuri organizate pe toate meridianele, Federatia Internationala de Arta Fotografica (F.I.A.P.) i-a conferit, in urma cu doua decenii, ravnitul titlu de Artist (A.F.I.A.P).


Multi dintre cei care acum au 30-40 de ani au fost initiati in tainele camerei obscure de catre Ioan Matei Agapi, la Scoala Populara de Arta. Neobosit pana astazi, energicul profesor fotografiaza evenimentele orasului, cot la cot cu fostii sai elevi, amanand nepermis de mult sa scoata la lumina enormul sau tezaur arhivistic. O alta pretioasa tolba cu imagini, de asta data, din fericire, valorificata la timp, a fost rezultatul muncii de o viata a lui Constantin Liviu Rusu, fost muzeograf la "Casa Pogor", autorul caruia ii datoram, deocamdata, singurele albume consistente ale mandrei noastre capitale moldave.

In acelasi esalon de varsta se inscrie si Mihai Cantea, un veritabil dictionar ambulant de specialitate, un om de o rara noblete si sensibilitate, reaprins de fiorul tineretii care l-a impins recent inspre galeria "Cupola" unde ne-a oferit un regal coloristic de portrete si peisaje. Doi concitadini, intre timp, cetateni ai altor tari, sunt Doru Diaconu si Alexandru Sciurevici. Primul, din pacate, si-a desfasurat activitatea doar meteoric. Al doilea si-a consumat pasiunea vreme indelungata. Detinea cea mai aleasa cultura fotografica si plastica ce mi-a fost dat sa intalnesc. Am profitat de prezenta lui cat am putut. Dupa aproape 20 de ani, ramane un prieten caruia, cu tristete, nu i-am putut gasi nici un "suplinitor".


Lista fotoreporterilor contemporani, intocmita cronologic, incepe cu Leonid Stratulat, singurul angajat sub aceasta titulatura al unicului cotidian iesean ce aparea in regimul ceausist. Dintre ostenitorii presei, cel mai longeviv este Constantin Plop, de peste 40 de ani "fugarit" si purtat, incoace si incolo, de redactorii aflati pe teren in cautarea subiectelor jurnalistice.
Iasii au, in bransa foto-jurnalismului, cativa truditori veritabili, ajunsi la maturitate profesionala. Acestia sunt, cu elan molipsitor: fratii Florin si Radu Aneculaesi, Florin si Liviu Chirica, Ciprian si Viorel Catusanu. Din esalonul complet, fac egala parte: Silvian Stanisor, Dan Luca si Relu Tabara. Toti, fiind prinsi in cumplita menghina a publicisticii ori a suveranului comercial, nu au - din nefericire - vreme sa-si organizeze pe indelete expozitii personale desi, va asigur (intrucat le-am urmarit activitatea fotografica), acestea ar putea depasi cu mult, prin valoare, manifestarile "artistice" gaunoase care apar uneori pe simeze. In presa locala, mai sunt prezenti: Gheorghe Onofrei, Nelu Paunescu, Radu Butosanu si Constantin Popa.


Dintre cei care lucreaza in domenii colaterale, ii amintesc pe Michael Astner si Anca Dorohoi, fini observatori si pasionati ai detaliului, mai putin cunoscuti decat ar merita. Modestia unora ca ei lasa loc liber tupeului exhibitionist al unor dornici de afirmare cu orice pret. Si reprezentantul de marca al acestei ultime nedorite categorii este Eugen Harasim, posesor al unor minime cunostinte de specialitate, plin de relatii si niscaiva talent, ce se arunca asupra unor ample teme, pe care le rateaza in mod exemplar, sacrificand continutul de dragul pompieristic al "spectacolului" mediatic. Opus acestuia din urma, in tendinte si "calitati", este Bogdan Onofrei, un tanar temeinic pregatit, cuminte si cu minte, de la care sper sa avem dese si placute surprize, mai ales acum, dupa ce si-a incheiat studiile universitare de specialitate.


In ultima perioada, abordand limbajul imaginii in variate modalitati, de la fotoreportaje si compozitii in studio, pana la trucaje si manipulari digitale, si-au facut simtita prezenta in spatiile expozitionale, publicistice sau virtuale, urmatorii tineri: Madalina Iordache, Andrei Nacu, Tudor Pantelimonescu, Paula Pascu, Iulia Pascanu, David Popa, Catalin Ropot si Dan Surugiu. Pastrand ierarhia varstelor, se cuvine a mentiona, dintre cei indrumati de profesorul Marcel Cahnita, la "Palatul Copiilor", si pe Calina Barzu. Intrucat categoria tineret-sperante pare bogata, nu ne ramane decat sa ne inarmam cu rabdare si dragoste.


Din Fotograma ieseana de astazi nu poate lipsi si o poza de grup. Mi-e tema insa ca, apasand pe butonul declansator, oamenii in cauza se vor simti jigniti de (a)lipirea lor fortata in mini-albumul nostru. In fond, ei se considera "artisti plastici" si singura conexiune pe care o au cu Fotografia este utilizarea sporadica a suporturilor foto-sensibile. Probabil, toti s-ar simti ofensati daca i-am considera "simpli fotografi". Datoria insa ma indeamna sa-i numesc ordonat: Grig Bejenaru, Felix Aftene, Ionela Mihuleac, Bogdan Teodorescu, Dragos Alexandrescu, Claudia Neagu, Cristina Petrariu si Andreea Hudescu.
Intr-o notula speciala trebuie consemnat si Matei Bejenaru, cultivat, inteligent, cu deschidere occidentala si vrednic organizator, in buricul targului, al unor manifestari periferice (care, in consecinta, nu ne privesc). Din pacate, singurele sale foto-productii vazute in Iasi au fost niste banale detalii extrase din dantelaria "Trei Ierarhilor". Desi orice calugar de acolo putea sa le consemneze pentru arhiva manastirii, lucrarile au fost expuse la Primarie si plimbate cu tam-tam in S.U.A., intr-un schimb cultural, ca "reprezentante" ale fotografiei locale.

***

Pomelnicul fotografilor ieseni, deocamdata, se incheie. Raman recunoscator celor care imi vor semnala inerentele omisiuni si erori. O data cu punctul final, sunt sigur ca imi voi incheia si cateva conjuncturale amicitii. La urma urmei, orice punct de vedere contine si un punct.



Dan Mititelu
septembrie 2006
© Fotomagazin.ro


Alte fotograme, acelasi autor


Bookmark and Share

Comentarii:

Catalin C. - 02 Sep 2006, ora 08:53
Bun si daca exista atitea valori, cum de nu se reuseste coagularea unui Foto Club, ca sa mai invete si amatorii ca mine una-alta?

ozolin dusa - 02 Sep 2006, ora 10:47
O trecere in revista a fotografilor Ieseni facuta cu bun simt si obiectivitate. Pe unii i-am cunoscut, de la altii am invatat, pe unii ii cunosc si-mi sint mai mult sau mai putin prieteni. Din pacate, din insiruirea de mai sus lipseste un nume: Dan Mititelu. Un OM cum rar mi-a fost dat sa cunosc, un fotograf si teoretician de exceptie. De fiecare data cind ne intilnim, din ce in ce mai rar, din pacate, sint fericit (nu mindru) ca sint prietenul lui...

eugen harasim - 02 Sep 2006, ora 14:20
...continuare de la primul mesaj: este un fenomen in intreaga lume - intre artisti se nasc deseori disensiuni - si nu cred ca foloseste nimanui ce s-a sris aici!

eugen harasim - 02 Sep 2006, ora 14:21
Pentru ca revista on-line de fotografie fotomagazin a permis domnului Dan Mititelu o prezentare a fotografilor ieseni - parca asta interesa pe cineva! - dintr-un punct de vedere mult prea personal, cu permisiunea redactiei ma simt obligat fata de cititorii dumneavoastra sa aduc cateva corectii si completari - de data aceasta din punctul meu de vedere - in textul domnului Dan Mititelu. Ca sa ne putem face o parere asupra a ce se intampla in fotografia ieseana si cata obiectivitate exista in prezentarea domnului Dan Mititelu ar trebui spus urmatoarele: dupa anul 2000 la Iasi au avut loc doua editii ale Salonului iesean de fotografie pe care le-am initiat impreuna cu Centrul Cultural Francez din Iasi. Binenteles ca la ambele editii au fost invitati sa participe si pe simeze si in juriu atat d-l Dan Mititelu cat si fotografi ca dl. Matei-Ioan Agapi (decanul de varsta a fotografilor din Iasi), dl. Petru Gemanaru s.a. Dl. Mititelu a refuzat categoric - din motive pe care numai dumnealui le stie. Nu numai ca a refuzat participarea dar tot timpul a fost impotriva acestui salon si a unora dintre participanti - in general artisti plastici care au raspuns imediat invitatiei mele de a participa si pentru acest lucru, in calitate de organizator le multumesc. Nu am inteles niciodata de ce nu a pus si dumnealui umarul la organizarea unui salon de fotografie "de calitate" aici la Iasi! O prima concluzie: cine nu e de partea mea(adica a "marelui" Mititelu), e impotriva! In alta ordine de idei, tot la Centrul Cultural Francez s-au incercat intalniri periodice ale fotografilor ieseni la care, de data aceasta, a participat si domnul Dan Mititelu - probabil ca a vazut ca din prima nu a reusit sa ne distruga - pe cei care aveam un sambure se entuziasm -La aceste intalniri, domnul Dan Mititelus-a comportat intr-un mod cu totul necuviincios nelasand pe cei prezenti sa-si sustina lucrarile public, acestia s=au simtit ofensati si la urmatoarele intalniri nu au mai venit - ca organizator al acestor intalniri nici nu am mai avut curaj sa-i invit. Erau prea subtiri ca sa suporte grosolaniile dlui Dan Mititelu. Dintre acestia amintesc pe: Dragos Alexandrescu - artist vizual, profesor de fotografie la Facultatea de Arte Plastice Decorative si Design din Iasi, Bogdan Teodorescu - artist vizual, profesor de istoria artei la Facultatea de Arte Plastice Decorative si Design Iasi si altii printre care si eu. Am incercat sa fac ceva pentru orasul Iasi. Mi-am sacrificat timp si energie. Am fost apostrofat, poate uneori amenintat! Acum imi gasesc numele terfelit de un om a carui cariera artistica a apus demult. Spun asta din doua motive: de 30 de ani de cand practica fotografia, dl. Dan Mititelu a expus doar o singura data (de demult) si apoi si datorita faptului ca, conform conceptiei domniei sale tot ce iese din sablonul fotografiei pe care o face el - anii 80 - nu este bun. Eu, chiar daca sunt cu "pile si niscaiva talent" - conform dlui. Dan Mititelu - poate o sa ajung vreodata prin efort, bun simt chiar sacrificiu sa nu mai "ratez" temele pe care mi le propun in continuare. Cred ca deja am reusit de cateva ori acest lucru in expozitiile: Calafindesti si Trenul Timpului, prima continanad peste 400 de fotografii, inclusiv fotografia care a luat premiu luna aceasta la concursul Nunta organizat de revista on-line fotomagazin, iar cea de a doua peste 150 de fotografii alb-negru (la care trebuie sa recunosc mai trebuia sa insist la partea tehnica - toate au fost scoase de mine in laborator, dar cum vorbim despre fotografie oricand ele pot fi retiparite in conditii tehnice mai bune) Acum avem o parere mai completa despre omul care a scris textul intitulat Galeria Fotografilor Ieseni, Dan Mititelu. Eu imi cer scuze in fata colegilor (Matei Bejenaru, Grig Bejenaru, Bogdan Teodorescu, Dragos Alexandrescu, Felix Aftene, Cristina Petrariu si Andreea Hudescu - artisti profesionisti) - pe care i-am antrenat in multe expozitii de fotografie sau care au facut singuri propriile proiecte, pentru ca au trebuit sa-si citeasca numele intr-un articol care nu are nici o legatura cu fotografia in sine, cu arta pe care o iubim toti cei care folosim pentru exprimare aparatul de fotografiat, alaturi de multi amatori care nu fac decat sa fotografieze pentru bani si care atunci cand ii inviti sa faca o expozitie - definitie: expozitie - actiune menita sa te sustina ca artist prin afisarea intr-un mediu public a ultimilor lucrari create de un artist - ba se plang ca nu au timp, ca le e greu sa caute in arhiva fotografiile etc. Ceea ce a fost scris atat de mine cat si domnul Dan Mititelu - caruia ii multumesc pentru ca orice antireclama este pana la urma o publicitate, sincer m-ar fi durut mai mult sa nu-mi fi citit numele la nici o rubrica - fie ea pozitiva sau negativa)

Vlad Alexei - 02 Sep 2006, ora 21:23
Domnule Eugen stim cu totii cine este Dan Mititelu, mare scriitor domne si poet .

Dan MITITELU - 04 Sep 2006, ora 02:38
Stimate domnule Eugen Harasim, Daca in comentariul Dumneavoastra v-ati fi limitat doar la cateva insulte sau aprecieri negative, referitoare la propria-mi persoana ori activitate fotografica, nu as fi considerat necesar sa revin cu explicatii, deoarece tot omul e liber sa aiba opinii si sa le prezinte public unde si cum poate. Din pacate, probabil in goana supararii, nu v-ati multumit cu atat si ati purces la o dezinformare plina de omisiuni si neadevaruri, prezentand o falsa imagine despre activitatea fotografica ieseana. Ma mir ca "maestrii" Dumneavoastra nu v-au invatat ca afirmatii eronate nu se fac despre intamplari petrecute cu doar trei-patru ani in urma la care au asistat mai multi martori ce v-ar putea oricand contrazice, aruncandu-va in derizoriu. Inainte de toate, sa precizam faptul ca, dupa 1990, in Iasi, au avut loc cel putin 5 (cinci) tentative de a infiinta o Asociatie Fotografica si, de fiecare data, atunci cand s-a pus problema organizarii concrete, am afirmat ca nu am nici competenta, nici capacitatea "manageriala", nici energia necesara pentru a ma implica in astfel de "proiecte". Cand ati avut o astfel de initiativa, am spus - de fata cu multi! - ca va sustin efortul, avand speranta ca nu veti transforma un demers colectiv intr-un biet interes personal. In continuare, astept cu emotie manifestarile "Asociatiei" pe care cu onoare o conduceti ca curator. In al doilea rand, sa reamintim ne-iesenilor ca in 5 (cinci) din "expozitiile" Dumneavoastra, ce v-au scapat din enumerare, desi au fost insotite de anunturi frumoase, consemnate in mass-media, ne-ati prezentat, in TOTAL, 35 (treizeci si cinci) de lucrari. Am adaugat aici si cele 3 (trei) imagini puse intr-un mini-laborator din Centru, ce au fost insotite de un afis pe care scria "Expozitie de arta fotografica". Intrucat numarul lucrarilor este impresionant va rog sa ma scuzati daca am gresit la calcule. Ne-am bucura cu totii daca ati gasi vreme, intre doua expozitii, sa puneti undeva, in spatiul generos al Internet-ului, lucrarile pe care ati avut bunavointa sa ni le prezentati in ciclurile: "Dealuri", "Tunisia", "Canale" si "Scara". Din pacate, "expozitia" monografica a satului Calafindesti, ce continea destule fotografii bune, ati pus-o nu pe simeze ci in... doua calculatoare asezate printre cateva obiecte etnografice care, din cate am inteles, nu va apartineau din punct de vedere creativ. Probabil, fiecare dintre cititorii acestor comentarii are in propriul calculator macar doua "dosare" cu poze proprii. Asta inseamna ca, aducand un taraf langa placa de baza, toti putem "vernisa" lunar cate o "personala", cu tam-tam si vanturi din ventilator. Oricum, tocmai datorita acestor fotografii satesti - pe care le-am vizionat in doua randuri - cat si a portretelor reusite din expozitia "Trenul timpului" am indraznit sa afirm ca aveti "niscaiva talent". In al treilea rand, e curios faptul ca despre toate presupusele "grosolanii mititele" ce spuneti ca v-au alungat iremediabil (?!) artistii colaboratori nu ati gasit ragazul sa imi amintiti niciodata in ultimii 4 (patru) ani de cand ne tot intalnim si sporovaim, fie aratandu-mi noi fotografii de-ale Dumneavoastra, fie imprumutandu-mi filme alb-negru, fie plangandu-va de un teleobiectiv nou, presupus "neclar" (pe care v-am sfatuit sa il folositi dupa regula cea simpla: timpul de expunere = 1/distanta focala), fie imprumutandu-va reviste ºi albume fotografice, fie oferindu-va liste cu numele unor mari fotografi ce ar trebui vizionati inainte de a face o expozitie. Apoi, va semnalez ca in discursul Dumneavoastra s-au mai strecurat inca o greseala de interpretare si o nedorita imprecizie. Pe de o parte, s-ar putea intelege ca in afara de Eugen Harasim, toti cei pe care nu i-am "terfelit" in acest articol (va citez) practica o fotografie-"sablon din anii '80" iar, pe de alta parte, ne-ati lasat cu emotia la jumatate neprecizand numele acelor ieseni "amatori care nu fac decat sa fotografieze pentru bani" (?!) si nu va mai raspund nici ei - vai! - la invitatii expozitionale [probabil, dimpreuna cu artistii, "distrusi", "ofensati", "subtiri" si "nelasati sa-si sustina lucrarile public" din cauza "necuviintei" si "grosolaniilor" mele]... In sfarsit, dar nu in ultimul rand, va multumesc pentru ca v-ati cerut scuze. Dar, zau, nu era cazul. Intre amici insa merge. Si, domnule Eugen Harasim, va rog sa nu faceti uitata rugamintea de a pune "Scara" pe Internet. Sa mai urcam si noi nitel in sferele inalte ale "artei pe care o iubim toti cei care folosim pentru exprimare aparatul de fotografiat". (Iar v-am citat ca mi s-au terminat cuvintele.)

alex t - 04 Sep 2006, ora 09:36
felicitari. comentariile si balacarelile au depasit lungimea articolului. cred ca se impune un premiu...

eugen harasim - 04 Sep 2006, ora 15:53
Stimati cititori ai revistei de fotografie on-line Fotomagazin, daca imi permiteti, am sa continui sa raspund domnului Dan Mititelu punctual: Ce voi scrie la punctul 1 ii priveste pe toti colegii de breasla, in special pe cei mai tineri altfel nu mai vad sensul de a continua seria mesajelor. La punctul 2 un mesaj scurt care il priveste scrict pe domnul Dan Mititelu dar ar putea sa mai descreteasca fruntile si altor cititori. Incep cu punctul 2: Domnule Dan Mititelu inainte cu o seara de aparitia articolului dumneavoastra pe situl fotomagazin (stiu ca ati vrut sa ma denigrati cu acest articol si in Ziarul de Iasi acum cateva luni in urma), am plecat de la atelierul prietenei mele, pictorita Zamfira Birzu, pe la orele 22.00 cu bicicleta catre casa - atelierul se afla situat in zona garii. Cand am ajuns aproape de gara am simtit cum un caine, pe furis, pe la spate, s-a aruncat la picioarele mele reusind sa-mi atinga cu coltii calcaiul de la piciorul drept. Nu m-a durut caci abia m-a atins. A fost foarte straniu pentru ca m-a luat printr-o totala surprindere, (nu a latrat inainte si nici nu l-am simtit venind pe urmele mele). Toata seara m-am gandit la intamplare ca la ceva deosebit! Abia dupa ce am vazut articolul dumneavoastra de a doua zi mi-am dat seama ca intamplarea din seara precedenta nu a fost chiar "intamplatoare". Avea sa ma "muste" a doua zi cineva! Insa nu sunt suparat pentru ca mi-am dat seama ca, la fel cu acel caine care probabil era speriat de faptul ca rotile bicicletei mele se invarteau cu rapiditate - saracul de el! nu si-a dat nici o clipa seama ca ar putea fi accidentat de o masina din spate, ca doar eram pe carosabil, ce naiba! - si dumneavoastra sunteti speriat ca in Iasi, de altfel ca peste tot in lume, lucrurile se schimba si in domeniul artei cu o foarte mare rapiditate si, daca nu poti accepta lucrul acesta, poti deveni cu usurinta irascibil si rautacios. Deci atentie la “carosabil” pentru ca nu as vrea sa fiti implicat intr-un "ultim salt"! Punctul 1: Stimati colegi, mai in varsta sau mai tineri, eu nu conduc nici o "Asociatie de fotografie" - am vrut sa facem o asociatie a fotografilor ieseni insa a esuat; intr-o oarecare masura si domnul Dan Mititelu a avut o contributie la aceasta esuare. Am povestit asta in primul meu mesaj! Acum nu ma mai intereseaza acest subiect pentru ca mi-am dat seama ca Iasul nu era pregatit sa aiba la acel moment o asociatie a caror membri sa se respecte reciproc, sa lase la o parte orgoliile, si mai ales sa fie toleranti cu lucrarile altor colegi de breasla. Mai ales ca in domeniul artelor nu exista un final! Eu nu stiu nici un plastician c sau fotograf celebru care sa fi spus: gata eu le stiu pe toate. Sau ca am ajuns la final! Sau ca ce fac doar eu este bun, restul nu ma priveste! De asemenea este foarte important ca sa nu cadem in greseala domnului Dan Mitittelu: aceea de a considera ca odata cu Henri Cartier Bresson sau Sebastiao Salgado s-a spus totul in fotografie( arta). Istoria artei (fotografice) trebuie studiata cu atentie si trebuie luat de acolo ce ni se potriveste mai bine, ce este mai apropiat de sufletul nostru. Nici chiar Pierre et Gilles (Gilles este profesor de desen) - alti preferati ai d-lui Mititelu - nu trebuie sa ne opreasca din drumul nostru personal. Ei pot sa ne fie doar sursa de inspiratie in creatia personala, modele pentru o anumita perioada si doar pentru anumiti artisti; nu trebuie sa-i privim ca pe niste zei sau ca pe niste modele universale. Poate altui cavaler al artei fotografice nu il atrage stilul respectivilor, deci nici lucrarile realizate de ei nu pot fi judecate in raport cu arta modelelor preferate. Fiecare om care se preocupa de arta are steaua lui calauzitoare. Drumul este anevoios si, din pacate, pe langa lupta interioara cu sine a fiecaruia dintre noi mai apar si piedici exterioare - boli, lipsa finantelor, unii care te critica sau incearca sa te desfiinteze, etc etc. Nu trebuie sa disperam: este loc pentru toata lumea sub soare. De o alta ispita trebuie sa ne ferim cel mai tare: manierismul. De aceasta boala cred ca sufera domnul Dan Mititelu. Tot timpul trebuie sa fim treji, deschisi la minte sa incercam permanent sa ne perfectionam si, de ce nu sa experimentam lucruri noi! Dar pentru asta trebuie vazuta multa imagine, sa studiem tot timpul si mai ales sa ne bucuram impreuna cu ceilalti colegi cand unul dintre noi iese pe simeze cu o expozitie, mai ales in vremurile astea cand toata lumea alearga numai dupa bani! Este nebunie curata sa mai faci in ziua de astazi expozitii; mai ales ca, datorita unui manageriat defectuos si in lipsa unei piete de arta in Romania de cele mai multe ori lucrarile nu se vand! In plus, imi dau seama ca dumneavoastra domnule Mitittleu , in expozitia cu tema Calafindesti nu ati inteles sau mai bine spus ati respins categoric faptul ca acolo era vorba de o instalatie, deci de arta postmoderna - atat calculatoarele, fanfara cat si obiectele trebuiau privite ca un tot unitar. Daca va intereseaza va pot trimite articolele scrise de pictorul Val Gheorghiu si de scriitoarea Mariana Codrut referitoare la aceasta expozitie. Ca sa vedeti ca mai sunt si alte puncte de vedere! Dar, probabil ca, dupa ce veti citi aceste articole veti considera ca sunt scrise datorita relatiilor (pilelor) mele!!! Mai zic ca tinerii artisti (si nu numai) trebuiesc sustinuti in proiectele lor - macar moral - iar daca cuiva mai experimentat i se pare ca arta acestora este "gaunoasa" sa incerce cu rabdare si cu blandete sa-i dea cateva sfaturi in particular novicelui - nu de ai trage cateva suturi in fund in vazul tuturor la fel ca parintii care fac educatie pe principiul “Eu te=am facut, eu te omor!”-. De asemenea trebuie sa fim constienti ca lumea este intr-o continua tranformare, unii imbatranesc, altii vin din urma. Cei in varsta trebuie sa faca loc tinerilor sa le acorde incredere si respect; au trecut acele vremuri cand elevilor le tremurau bracinarii in fata profesorilor. Acum sunt metode moderne bazate pe comunicare, spirit de echipa si mai ales respect pentru cel pe care il inveti - ca doar lui ii vei preda stafeta, nu? Conform acestor principii reusesc sa am in jurul meu prieteni de calitate, artisti care in multe cazuri mi-au fost si profesori (In primul rand Zamfira Birzu - artist plastic, lector academia de arte Iasi, apoi in ordinea varstei Val Gheorghiu- artist plastic, scriitor, Marcel Cahnita - un spirit tanar, fotograf, profesor, Sorin Purcaru - sculptor, preparator la Academia de arte Iasi si multi altii carora le multumesc pentru tot ce au facut pentru mine. Toti in fata MARELUI Mititelu sunt "marunti" si incapabili sa "citeasca" sau sa realizeze ei insisi o fotografie cu valoare de arta, insa eu am invatat foarte multe de la ei si chiar am facut expozitii impreuna: “Deal”, “Canale”, “Tunisia” . Din pacate in perioada in care am avut expozitia de la acel laborator foto (asta se intampla cu vreo 8 ani in urma) de care amintea-ti, cu putine imagini, - dar in final nu numarul lucrarilor conteza ci ideea, conceptul!; poti face expozitie cu o singura lucrare daca crezi ca ai ceva de spus prin lucrul acesta - nu eram destul de scolit si nu aveam experienta si respectful pentru arta si privitori pe care le am acum. Am curajul de a recunoaste ca am facut greseli in viata de fotograf si acea expozitie a fost una din greseli, insa mai important mi se pare faptul ca fiecare expozitie pe care o realizezi sa fie mai buna decat anterioara! Asta numesc evolutie. Un concept in care dumneavoastra nu credeti – cel putin asa reiese dintr-un articol mai vechi de-al dumneavoastra in care spunea-ti ca tot ce a trebuit spus s-a spus inca inainte de a se naste fotografia moderna! De asemenea trebuie sa stim cand si unde sa ne expunem lucrarile - "Nu dati Adevarul la caini"- era un citat din Biblie. De aceea pe acest site sau oricare altul imi voi expune lucrarile pe care le doresc si la timpul pe care il cred eu de cuviinta. Pana atunci, daca doriti, mai acord o sansa relatiei noastre de amicitie “conjuncturala” si va invit la atelier unde, promit sa va arat ultimile lucrari ale mele! Aici voi incheia nu inainte de a va informa ca in prezent sunt angajat la Muzeul Literaturii Romane din Iasi - ca simplu redactor al Revistei Dacia Literara - jumatate de norma - si ma ocup de o nou infiintata galerie de arta (in special arta foto si nu numai) care se afla situata la Parterul Muzeului Eminescu , Parcul Copou (oare o fi intamplator faptul ca dumneavoastra coordonati o activitate la o instituie care se afla perete in perete cu Muzeul Eminescu? - ma refer la clubul cinefililor de la Casa de Cultura a Municipiului "Mihai Ursachi"! Pana acum in noua galerie s-au lansat doi tineri artisti care promit; este vorba de Madalina Iordache si Catalin Chiscop. Poate colaboram si de ce nu, poate veti expune candva si lucrari de-ale dumneavoastra in galeria de arta de la Muzeul Eminescu! Pana atunci va urez numai bine si succese atat dumneavoastra cat si cititorilor revistei fotomagazin ! P.S. Propun ca alte mesaje sa le avem in particular Domnule Mititelu ca oamenii au inceput deja sa se plictiseasca!

Mihai Cantea - 04 Sep 2006, ora 20:00
Fotografia ieseana nu a ajuns niciodata sa fie o fotografie ieseana. Sa existe o scoala fotografica. Dupa 40 de ani de cind am declansat prima data, Iasul ramine acelas oras: o zona geografica demna de adevarati minuitori ai camerei, dar fara ARTISTI fotografi adevarati. Pacat ca singul „AFIA-pist“ nu a mai publicat in ultimii 15 ani! (Petrica Gemanaru). Dl Harasim l-ar cataloga invechit. Dar am vazut si azi fotografii premiate la mari saloane din lume care aduceau cu ceea ce se fotografia si acum o suta de ani. Probabil sa uita ca fotografia este, totusi, fotografie. E cazul sa nu confundam genuri artistice. Obiectele vizuale sint productii artistice postmoderniste dar nu sint fotografie. Fotografia inseamna tehnica impecabila, reguli de compozitie neimprumutate din arta plastica, chiar daca compozitia are radacini de pe la originea artelor plastice. Nu inteleg un lucru simplu: daca unii sint foto-artisti e normal sa fie si foto-cronicari sau foto-critici. Producatorul de arta fotografica trebuie, daca nu chiar obligat, sa plece ochii si urechea la vocea si penita criticului. Pina la urma din istoria artei am inteles un lucru: critica a facut pe unii creatori sa devina mari nume ale artei mondiale. In istoria artei fotografice românesti nu cred ca a fost un critic specializat pe domeniul artei fotografice. Mari carti de arta fotografica au scris unii confrati ai nostri. Nu-l pot uita de exemplu pe Eugen Iarovici. Expozitiile au mai fost comentate de unii critici de arta dar nu au reusit aproape deloc sa faca aprecieri din prisma artei fotografice (ar fi trebuit sa uite ca sint critici plastici). E trista, din punctul meu de vedere, disputa , zic, creata de dl. Harasim. Dar pe undeva este normala reactia sa. Cine nu se poate exprima artistic prin produse artistice nici nu poate accepta critica sau opiniile contrare. Opinia d-lui Dan Mititelu este opinia unui artist fotograf care a scris ceva la viata lui, care a trait destul de mult prin arta fotografica si care stapineste nu numai tehnica de laborator ci are si o cultura pe masura. Iar un eseist fotograf nu se naste oricind. Recunosc ca nici eu nu am dat curs eforturilor d-lui Harasim de organizare si promovare a artei fotografice. Imi este greu sa ma asociez in cluburi care nu au nimic a spune din punct de vedere intelectual, artistic si tehnic.

Crenguta Turn e Sol - 04 Sep 2006, ora 21:19
Eu zic ca este o discutie interesanta ,chiar daca s-ar putea intelege pe ici si colo ca iese cu paruiala in final.Asa, mai aflam si noi ,despre miscarea fotografica ieseana, conflictul generatiilor,al stilurilor de a face fotografie(clasic,etc,etc) s.a.m.d Eu cred,ca este loc pentru toata lumea, indiferent ca se numeste Harasim, Mititelu sau tinarul Pantelimonescu. Incercati sa va respectati,chiar daca unuia sau altuia nu ii place ce stil de fotografie abordeaza celalalt. Expuneti, peste tot si publicul iubitor de fotografie isi alege favoritii. Ce mare problema este ? Deci la treaba....na ca era sa zic la paruiala...;)

Bogdan Apostol - 05 Sep 2006, ora 07:28
Astfel de "paruieli" sunt bine venite, creste rating-ul site-ului :-))

Crengutza Turn e Sol - 05 Sep 2006, ora 13:51
Da, baiatu cu mapa de marketing sub bratz,sare intr-un picior de bucurie.Numai cifre are-n cap...;)

eugen harasim - 05 Sep 2006, ora 15:21
Domnule Cantea sunteti si dumneavoastra vreun expert in domeniul criticii de arta - de imi stiti atat de bine opera si fotografiile? - si noi nu stim? Maiculita da ce de-a valori are Iasul asa dintr=o data! In domeniul criticii foto ma refer! Unora le mor admiratorii (criticii)- domnul Cantea cu o "adanca modestie" a afirmat despre propria sa expozitie de la Galeria Cupola ca ceva asa de maret nu s-a mai intamplat in Iasi de vreo 30 de ani! Dumnealui nu a mai vazut expozitie asa buna ca a dansului in ultimii 30 de ani la Iasi! Extraordinar! Expozitiile organizate de Centrul Francez, German, artisti romani si straini (Inclusiv Paul Caponigro) veniti cu expozitii la Iasi au palit in fata artistului si a expozitiei organizate de artistul Mihai Cantea! Va rog domnule Cantea, putina decenta in afirmatii! Aratati si la altii - pe acest site de ex.fotografiile pe care le-ati expus atunci - ca sa reveniti cu picioarele pe pamant. Nu o sa va ajute nici sustinerea domnului Mitittelu care vad ca v-a electrizat prin cunostintele - pe care numai dumnealui le poate avea! - in domeniul artelor, nu mai vorbesc de fotografie! De asemenea, Domnule Mititelu vreau sa va cereti scuze public pentru afirmatia dumneavoastra referitor la persoana mea: "plin de relatii"! Relatiile pe care le am sunt doar de prietenie si respect reciproc si nu am profitat de pe urma acestora pentru a avea vreun castig material sau de alta natura! Va rog, sunt doua lucruri distincte: arta pe care o fac si va produce dumneavoastra greata si viata mea particulara, inclusiv relatiile mele!!! Am fost deschis, am oferit si mi s-a oferit! In continuare am salariul mic, traiesc modest intr-un apartament si mai toti banii ii aloc fotografiei si expozitiilor! Muncesc in continuare foarte mult! Dar sunt fericit! Deci consider domnule Mititelu ca a-ti fost obraznic in afirmatie! Stiu ca nu va convine ca cineva mai tanar sa va vorbeasca direct, taios, poate uneori ironic, insa imi place sa folosesc adevarul!!! Nu am fost obisnuit niciodata sa am idoli! Ci doar respect profund pentru cei care ma respecta si respecta si pe altii! De asemenea consider ca ati intrecut masura cand ati amintit si ceilalti artisti in pomelnicul dumneavoastra! Cu ce au gresit cand au folosit aparatele foto pentru exprimare si dumneavoastra ati vazut operele lor si nu v-au placut?! Pentru ce ii ironizati? Cred ca nu aveti dreptul nici macar sa stergeti praful pe unde trec ei dar mi te sa - i ironizati, criticati? Sunt artisti de renume (Matei Bejenaru, Felix Aftene, Ionela Mihuleac, Grig Bejenaru, Bogdan Teodorescu, Dragos Alexandrescu) care au premii si expun in strainatate la galerii importante! Cine sunteti dumneavoastra in prezent? Credeti ca cele 100 de fotografii pe care le-ati pus pe acest site sunt de ajuns si va indreptatesc sa ironizati pe toata lumea? Deci va rog revizuiti textul si daca sunteti un om moral cereti=va scuze public. Eu imi cer scuze fata de cititorii fotomagazin ca au fost martori la aceast circ - repet - care nu a adus nici un beneficiu nimanui!!! si urez tuturor toate ce le bune!

Gigi Berlogea - 05 Sep 2006, ora 16:45
"Artistii" tarii au iesit la rampa; asemenea mostre de comportament, latraturi de maidan, le puteti vedea si pe viu cand marii "artisti forografi" (care sa ma scuzati sunt niste oameni cu caractere mizere si infecte - sunt exemplul de scursura umana din societatea noastra, oameni frustrati si complexati) se intalnesc fata in fata. Am avut ocazia sa ii cunosc pe cativa enumerati si pe multi altii...ii compatimesc. Fotomagazin: rusine pentru balacareala si mizeria verbala pe care o sustineti aici in site...nu e primul articol din pacate...

Calin-Stefan Ragalie - 05 Sep 2006, ora 18:30
@ Gigi Berlogea: Stimate domn, redactia respecta dreptul la opinie al cititorilor si vegheaza ca in cuprinsul mesajelor sa nu se strecoare cumva " latraturi de maidan", iar vocabularul sa nu denote "caractere mizere si infecte". Va asiguram ca nu suntem de acord cu "balacareala si mizeria verbala" si nu o sustinem. Multumim pentru vizita si pentru aprecieri!

Catalin C. - 06 Sep 2006, ora 10:57
Mda, mi-e clar de ce n-am sa invat nimic niciodata de la Mititelu, nici de la Harasim. Mai bine autodidact!

Dan MITITELU - 06 Sep 2006, ora 14:53
Stimate domnule Eugen Harasim, Imi revine iarasi neplacuta sarcina, doar de dragul adevarului cunoscut bine de catre orice iesean pasionat de fotografie, sa va infirm o zicere mincinoasa, devenita publica in urma "bunavointei" Dumneavoastra. La nici o intrunire, publica sau privata, domnul Mihai Cantea nu a sustinut vreodata ca expozitia sa - organizata la Galeriile "Cupola" in februarie-martie 2005 de catre filiala ieseana a Uniunii Artistilor Plastici si vernisata de criticul de arta Valentin Ciuca - ar fi (asa cum Dumneavoastra afirmati) un eveniment "maret ce nu s-a mai intamplat in Iasi de vreo 30 de ani". Citatul fals, ce va apartine in totalitate, dimpreuna cu ignobila sa "interpretare", confirma inca o data, fara sa fi fost necesar, o veche observatie: uneori, calomniile repetate pot sa umbreasca temporar persoanele calomniate dar, in mod sigur, de fiecare data, intuneca iremediabil "imaginea" calomniatorului. Cum de nu stie acest lucru elementar tocmai un campion al goanei lamentabile dupa o "imagine" publica obtinuta cu orice pret? Mare mister...

motanelu curios - 06 Sep 2006, ora 15:43
Avind in vedere imposibilitatea de formatare a textului pe aceste comentarii, eu ca- romanu"- impartial :-) ii anunt cu profund regret pe toti cei care au comentat pe muuulte randuri, ca imi este imposibil sa citesc ce au scris. Vroiam si eu sa vad ce se mai intimpla prin lumea asta a fotografilor din afara de bucuresti. Si m-ar fi ajutat niste comentarii si de la altii, la ce a scris autorul. Dar nu pot citi nimic din cauza lungimii. As propune limitarea la-sa zicem - 10 randuri aparente, ca o regula de eficienta a comunicarii aici.

mos ion roata - 07 Sep 2006, ora 04:29
Veneam si eu pe site-ul asta sa ma destind cu fotografiile si textele savuroase ale lu' dom' Mititelu si acu' vad ca i-au sarit lupii mai mult sau mai putin tineri la beregata. Cica la muzeul de arta moderna din Frankfurt cand muncitorii chemati sa renoveze au vrut sa dea gunoiul afara li s-a spus sa nu se atinga de "exponate".

Crengutza Turn e Sol - 07 Sep 2006, ora 08:39
Pai tataie(batrinelu motorizat,de mai jos) ia un loc pe bancutza, in fatza portii si va povestiti cite in luna si in stele. Mai trebuie sa accepti,cel putin ideea,daca nu ceea ce mai zic si altii,ca fiecare are o alta opinie in ce priveste povestirile puse aici de amicul tau. Voi acestia, sub o aparenta masca de bunavointa, “progress” si de a pune in miscare(orice-de la ibric la asociatia fotografilor din Romania) vreo actiune buna , ati blocat systematic de 16 ani , orice tentativa de a reinnoi sistemul acolo. Si sunteti multi, fir-ar sa fie,din ashtia cu blocatu,vreau sa zic. Vezi ca i-am recomandat lui Dan Mititelu,sa nu-si mai cumpere sicriu si sa-si vinda locu de veci, pe care il are pe dealu Copoului. Va place ciclismu si drumetia din cite stiu.Nu o sa participati voi acum la Iron Man sau Turul Frantei, dar luati un tandem si iesiti prin lume sa va clatiti ochii un pic la ce fac unii ,altii si cum gindesc. Ajuta mult mai mult,decit sa traiti numai si numai din amitiri si vremi de mult apuse pe care vi le povestiti pe bancutza din fata bojdeucii Va urez ,spor la pedalat Crengutza

ozolin dusa - 07 Sep 2006, ora 09:54
Stimate domnule profesor Harasim Imi permit sa va numesc asa, la fel cum o fac si tinerii fotografi in devenire pe care ii ajutati sa se afirme (sau mai bine spus ii "curatorizati", cum se cheama meseria pe care cu onor o practicati cu 1/2 de norma la Muzeul literaturii romane). Deci, stimate domnule profesor Harasim, sint cel care v-a fost bun prieten pina exact in ziua vernisajului expozitiei familiei Cantea. Mai tineti minte? Doamna acuarela si domnul fotografie. Expozitie pe care v-ati permis sa o murdariti, trimitindu-ne dupa vernisaj la toti care am fost acolo, cite un mesaj telefonic in care ne invitati in calitatea dvs de curator (atunci fara angajament), sa discutam despre starea de atunci a fotografiei iesene si despre expozitia la al carei vernisaj tocmai participasem. Si asta cind puteati foarte bine sa ne invitati la Centrul cultural francez unde aveati dvs expozitia de 12 fotografii "Undeva in Europa"(despre care ati uitat sa pomeniti). Tineti minte ce v-am spus atunci? Voi reveni... Deci, stimate domnule profesor, am asistat la polemica dvs cu Dan Mititelu si nu va inteleg. Articolul cu "Galeria fotografilor ieseni" a aparut acum vreun an si in "Ziarul de Iasi", dar se pare ca atunci nu v-a deranjat atit de mult. Sau poate nu aveati de aparat 1/2 de norma de curator (urit cuvint)? Vorbiti in spirit de gluma despre ciinele care v-a muscat de calciiul drept? Cei din Iasi stiu ca in dreptul garii, daca nu o faceati pe-a tramvaiul, mergeati pe linga bordura. Asa ca nu avea cum sa-l calce pe bietul animal masinile. El venea de pe trotuar. Si era de fapt ingerul dvs pazitor care a vrut sa va spuna sa nu va bagati din nou acolo unde este posibil sa va manince porcii... Vorbiti despre fotografia care trebuie vazuta (multa),studiata, experimentata, perfectionata? Vad ca ceea ce v-am repetat de zeci de ori cit v-am fost prieten si cind erati un fel de analfabet cu aparatul de fotografiat in mina, ati reusit sa invatati. Dar o si aplicati? Vorbiti despre Bresson, Salgado si alti mari fotografi ai lumii linga care va visati? Dar cine v-a vorbit despre ei si v-a dat albume sa vedeti atunci cind teleobiectivele dvs se incapatinau sa faca poze neclare? Nu cumva Dan Mititelu? Vorbiti despre arta fotografica ca despre prietena dvs. Dar ce este aceea Domnule profesor? Ati vrut sa fiti neaparat conducator de Fotoclub, de Asociatie, de ceva, numai sa fie acolo. Am incercat, atita timp cit demersul dvs a fost in limitele bunului simt, atit eu cit si Dan Mititelu, sa va ajut. Am expus in expozitiile ce le-ati organizat, am participat la un juriu si a trebuit sa ma lupt impreuna cu Adrian Vulpe (mai tineti minte?) ca macar fotografiile care meritau sa fie premiate, pe linga cele pe care aveati dvs interesul, Am avut discutii lungi despre fotografie, ati participat la citeva dintre vernisajele mele... Si asta pina intr-o zi: pina in ziua cind v-am spus ca sinteti unul dintre impostorii fotografiei romanesti. Si v-o repet si acum: Stimate domnule profesor Harasim, sinteti un impostor al fotografiei romanesti. Si v-o pot demonstra. Nu dvs care stiti acest lucru, ci acelora care citesc aceste rinduri: va invit dle profesor, intrucit am fotografiat impreuna in 2 ocazii (Sapinta si Ruginoasa) sa punem impreuna cite 15 imagini din una dintre aceste locatii. Sau, daca aveti singe in "instalatie", dvs 25 de fotografii pe care le considerati cele mai bune din vasta dvs activitate expozitionala, iar eu voi posta 25 de imagini facute in luna septembrie 2006. Sper ca macar aceasta noua ideie de expozitie sa nu o ratati asa cum le-ati ratat pe celelalte de pina acum. Astept domnule profesor!

Tudor Pantelimonescu - 07 Sep 2006, ora 10:46
prea tare :D

motanelu curios - 07 Sep 2006, ora 12:23
Inca o data spun ca NU se poate urmari nimic din cauza lungimii excesive a posturilor. [] Plus ca parca era vorba ca "nu sunt permise decit mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului". Stiu ca e ... cam subiectiv, dar de ce relevanta mai vorbim la atitea zeci de randuri...??? []Nu inteleg nimic: muzee, fotografi, pareri despre cine a spus nustiu ce, care e de nustiuunde si nustiuce i-a zis lui nustiucine... caini, tramvaie, mosi.... ::::[] Daca e vorba de un soi de forum inchis, atunci OK -nu am nici o problema cu asta, nu mai vizitez si gata -dar altfel, zau ca peirdeti vremea cu discutii pe care numaui cei in cauza le inteleg.

Crengutza Turn e Sol - 07 Sep 2006, ora 13:16
Miau,miau Motanele(oups,am inceput sa miaun…nu e bine,nu e bine,dar poate intelegi ceva…;))) Dupa cum vad eu lucrurile, exista un conflict orashenesc intre doua grupari de fotografi . Unii au citiva ani buni de fotografie clasica pe cocoasha,altii sunt tineri , cu tupeu(si tupeul are formele lui bune cite...odata) ce incearca forme noi(stiluri noi,cum vrei sa o iei) de exprimare in fotografie.Nu stiu de ce parca am un Déjà vu,la toata tarashenia asta, gindindu-ma la o situatie similara petrecuta cu citiva ani in urma in capitala ilfoveana cu alti baieti deveniti peste noapte artisti contemporani. Pina la urma s-au cam lamurit lucrurile cu artistii , dar au pus pe picioare un festival foto si ulterior au devenit brusc bienalisti.Hodoroc tronc. Nu e rau, au impulsionat cu ceva miscarea fotografica romaneasca. Au percutat rapid , si au avut tupeu. Ulterior l-au cooptat pe un alt baiat care deseneaza pe pereti prin Vest(lucruri interesante,distractive,de altfel) si e bine,zic eu. Se misca ceva…. Din ce am vazut eu pina acum despre cei doi protagonisti care vor sa faca si un duel cu blitzurile(sa vezi ce bronzati o sa iasa dupa duel) pot spune ca Ozolin Dusa, e reprezentatntul scolii clasice de fotografie romaneasca . Sunt citeva imagini interesante. Domnul Eugen Harasim, este la inceputurile fotografiei,dar stie sa percuteze si sa se „vinda“ peste tot. Daca stai si torci , pe indelete,conteaza enorm in ziua de azi sa stii sa te vinzi,sau sa ai un agent bun. Mie perssonal nu imi place ce fel de fotografie fac cei doi fotografi iesheni.Dar asta este parerea mea si gusturile nu se discuta. Vezi linkurile: Ozolin Dusa http://www.badorgood.com/authors_photo.php?id=6619 http://www.fototur.com/tours.php3?a1=960 Eugen Harasim http://www.photoproiect.home.ro/index.htm Miau, miau(iara miuan,iara miuan,nu e bine,nu e bine;))))) si tu si vezi ce-ti place

motanelu curios - 07 Sep 2006, ora 23:41
@ crengutza: miauu si eu la tine... ;-)))). O sa vad ce pot intelege din toate curechile (=varza) asta

silvian stanisor - 28 Sep 2006, ora 13:57
nu fac nici un comentariu.am vrut numai sa te salut.silvian stanisor.

Anca Dorohoi - 17 Nov 2006, ora 22:11
Eugen, cum adica nu intereseaza pe nimeni fotografii ieseni? De atitea ori s-au intrebat multi, de ce nu avem un club, ceva, aici...Eu nu stiu a cui e vina ca nu se leaga lucrurile, cred ca nici nu vreau sa stiu, ii cunosc macar din auzite si pe unii personal din cei pomeniti in articol si nu vreau sa-mi schimb parea despre nimeni. Prefer sa ramin o naiva eterna, care crede ca se poate face ceva si fara, sau in ciuda intrigilor si orgoliilor de care nici macar nu vreau sa stiu!

ray cooder - 30 Jan 2009, ora 00:41
da va e foame rau de tot fratilor.regula de baza:vand iluzii pentru hrana ....dupa care...mor.pa. mai meditati la foto grafii

dan anonim - 16 Nov 2009, ora 23:56
Domnu Mititelu ... mie nu mi se pare corect sa vorbiti urat despre un mare artist cum ar fi Matei Bejenaru . Eu stiu si observ ca dumnealui este cu mult superior fata de dumneavoastra . Daca nu ma credeti uitati portofoliul lui http://bejenaru.context.ro/ . Deci acest fapt va face un ciudos si jumatate :)

Lasa un comentariu:

nume*:
Nu sunt permise decat mesaje cu continut relevant si in tema cu subiectul articolului.
NOTA: Campurile marcate cu * sunt obligatorii.

e-mail (nu va fi facut public)*:

website (fara http://):

comentariu*:

trimite


Aveti un articol interesant? Il asteptam pe adresa office@foto-magazin.ro. Redactia evalueaza articolele primite si premiaza cel mai bun articol publicat in luna precedenta cu suma de 50 RON.
Ultimele 5 subiecte din forum care au primit raspunsuri:

Bancuri cu si
despre fotografi »

   de Avram
   ieri, la ora 18:21
Pagini interesante
pentru fotografi »

   de Dorian
   acum 3 zile, la ora 16:14
canon 7d mark ii »
   de leobv
   acum 7 zile, la ora 17:25
Rumoare la Canon 2 »
   de Dorian
   acum 7 zile, la ora 16:40
Adobe CC »
   de csr
   acum 12 zile, la ora 12:56

Pana acum, cei 9631 de utilizatori au scris 127177 mesaje.

 

 


Site-ul include cookie-uri. Detalii aici

Politica de confidentialitate